Post.

'Hi Baby!' (mijn fijnste huisgenootje Ed groet mij om twaalf uur snachts als ik thuiskom van repetitie en hij nog een midnight mini snack maakt voor het slapen gaan)'
'Hi Hun!' (ik kijk niet op van mijn computer waar ik braaf mijn repetitieverslag schrijf, maar ben blij dat Ed er is)
'I've got a little suprise for you..'
Een verassing.. voor mij?
'Look what came for you today'
Oke, ik kijk. En zie een gele envelop:
'Post!'
'And all the way from France also!'
Ik pak de envelop van hem aan 'From France? Well thats odd.'
Maar dan zie ik het handschrift en herken het, een kaartje, van vakantie naar hier.
Een verjaardagskaartje! Vol van mooie wensen en woorden. Voor mij.
Ik bewaar het lezen ervan tot hetlaatste wat ik doe voor ik ga slapen en droom mooie dromen.
Post betekent een thuis, ik woon hier.
Mensen weten dat ik hier woon,ik besta, leef en krijg post!

Sowieso begint alles hiervastere vormen aan te nemen, de stage loopt door, ik leer proef ervaar en vind stukje bij beetje mijn eigen rol in dit geheel. A.s. donderdag begint mijn eigen project, heel spannend maar ook fijn om zelf te beslissen, bedenken, maken en me niet achter Willem te kunnen verschuilen.
Ik ga naar het museum, uit eten en naar feestjesmetmijn nieuw gevondenfranse vriend 'Philippe'. Ik doe eens in de weekmet Ed en zijn leuke vrienden 'classic movieafternoon' (afgelopen zaterdag hebben we ons vermaakt met 'singing in the rain'..).
Maak wandelingen met Willem, vergeet vooral niet dat dit land PRACHTIG is.

En ik maak veel veel kennis met eenietwat ander idee over 'appointments'.. Op de een op andere manier krijgen Nieuw Zeelanders het voor elkaar om een afspraak te maken om laten we zeggen tien uur savonds, en de afspraak betreft dan half tien de volgende ochtend.. maar wees niet gerust en houd een goed oog op je telefoon want het is zelfs snachts niet zeldzaam het geval dat er ineensiets tussen kan komen.
Klein voorbeeld:
Ik zet mijn telefoon aan vanochtend 09:00 en ontvang:
1. Paul (een dramadocent waar ik een paar lessen mee ga kijken): Hi chris, i'm taking today off school (heel gebruikelijk), so no need foru to come in today. Cheers!
2. Willem (met wie ik om half twaalf gisteravond nog mee kon rijden): Can you find your own way to the city? I have another appointment before and need to go from there to our meeting (afspraak met een designer om 11am).
3. Willem: Welcome to NZ. Designer has changed appointment to tomorrow cause he was doucle booked. Same timesame place. Also about tonight. Jamesarranged to go to different place.
En datzijn geen uitzonderingen. Denkaan het bloemenpakket.
Wat hieraan was ook alweerleerzaam voor mij?

Ander onderwerp: Ik ben al op 35% van mijn reis.
Dat is dus al één derde, de tijd vliegt en kruipt tegelijkertijd. Vreemde gewaarwording.
Hij vliegt, weer een week voorbij, ik zit vol, ik repeteer, heb plezier, voel mij thuiser en thuiser en ga waarschijnlijk zelfs mensen missen als ik weer naar huis (voelde ik gisteravond voor het eerst echt, waar ik blij van werd).
Hij kruipt, Mama? Veilig? Saartje? Grote gemissen, maar missen doet voelen en voelen doet leren. Gezien ik mijn enige veilige haven hier ben loop ik nog steeds veel tegen mijzelf aan en heb ik het zelf maar met mijzelf op te lossen.
Raar dat de scholen in NL beginnen, zonder mij.
Maar wat wel heel erg fijn isis dat Suus en Rob a.s. weekendhelemaal vanuit regenachtig Auckland naar winderig Wellington komen op mijn verjaardagsfeestje!
Jawel, ik geef een verjaardagsfeestje, in thema (dat doet iedereen hier namelijk en ik wil natuurlijk niet achter blijven) 'the 80s' (omdat ik in het laatste jaar hiervan 21 jaar geleden, - 1 week, ter wereld kwam), leuk!

Tot hier voor nu, eet op 31 augustus een taartje voor mijn volwassen zijn! (en voor jezelf want taart is lekker.)

Liefs.

Reacties

Reacties

Sterre

Zo! Dat doen die kaartjes snel! (als ik dat had geweten had ik hem een weekje later gestuurd;)) Ik ben zo blij voor je dat je je thuis voelt! Fijn! Geniet! En fijn verjaardag feestje gewenst! Kus

Charlotte

Heeeeee Chris!
Ik zag je berichtje op mijn weblog en ik vind het ook heel leuk om jouw verhalen te volgen en bepaalde dingen zijn ook heel herkenbaar inderdaad, dat je af en toe wel echt op jezelf wordt terugggeworpen, maar dat is ook waanzinnig leuk natuurlijk! Hier in Singapore is alles ook nog steeds geweldig, al geven ze hier geen 80's parties... Maar misschien moet ik dat dan maar introduceren :p
x

Annemiek

Zie je! Ik wist al dat je jarig was voordat jij het opschreef! Staat met kiwikoeienletters in mijn verse agenda.

Have fun op je party!!! xxx

Anke

Heee Chris,

Je verhalen zijn erg leuk om te lezen! Volgens mij heb je het daar prima naar je zin ;) Heel veel plezier nog en alvast gefeliciteerd met je verjaardag morgen :)

Xx

EvaMega

Heey lieve Chris

Bij jou is je verjaardag volgens mij allang voorbij maar hier nog niet! Jeeej gefeliciflapperd!!! Hopelijk heb je een fijne verjaardag gehad!!
Kus en een dikke knuffel xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!