Thuis is waar ik ben.

Alles gaat door. Nu ik hier ben. Alles ging door toen ik hier niet was.
Alles ging door en bleef hetzelfde.
Ik ging door in sneltreinvaart. Sprong, viel, leefde. Leef.
De dagen. De uren. De minuten. De seconden.
De tijd gaat door. Overal.

De tijd tikt op mijn nieuw gekochte Jip en Janneke horloge (pluspunt NL: Jip en Janneke).
En ik ben in de war.
Al is het niet naar om terug te zijn (iets waar ik wel bang voor was), het is wel raar.

Een andere wereld, een bekende wereld, als wakker worden uit een hele lange bijzonder indrukwekkende droom.

Maar het was geen droom. Het is geen droom. Er is vanalles, allerlei aan tastbaar bewijs. Aanraak materiaal. Het was echt, ik was daar echt, ik heb dat echt allemaal gedaan.
Soms te ver weg, maar steeds tastbaarder.
Verdrietig omdat ik voel dat ik ook langzaamaan stukje bij beetje los laat, nooit helemaal natuurlijk, nooit.

Maar stukje bij beetje en kleine stapjes.
Het schrijven van verslagen.
Het ook hier en nu nieuwe dingen kunnen doen.
Hier en nu door moeten gaan.
En dat ook echt wel willen,
Hier en nu van mijn vrienden en familie houden.
Houden en vast-houden. Fijn weerzien.
Hier en nu werken voor een diploma.
En dan daar en later weer gaan.
Weer weg. Weg uit grijs plat koud en overvol kikkerland.

Voor mij en voor iedereen die het zien wil, nog wat flarden van de laatste week op de foto.

Zo dankbaar en fijn.
Zo open en klein.

Dankjewel iedereen.
Overal op de wereld.

Nog één keer deze kleine waarheid in mooie woorden:

Home
- Jenny Bornhold -

What you think
about. Where
you come from.
Leave from.
Home. Where
the heart beats
hardest. It
becomes a
small room
in your head.
You visit
often. They always
let you in.

Love you long time. Dankje. Trots en YES. En vaarwel.

Reacties

Reacties

Kine

Ag liefje. Wederom een prachtig stuk. Wat zijn wij blij dat je weer veilig thuis bent. Al weet ik hoeveel pijn dat ook doet bij je. Gelukkig zijn er altijd de herinneringen, de foto's en het vooruitzicht dat je ooit misschien weer terug kan keren.
Ik hou van jou, en hoop je snel weer te zien. Geef maar een gil als je binnen je drukke schema nog tijd hebt voor een koffie'tje met je liefhebbende blondje.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!