Trillende tenen.

'MORGEN MORGEN MORGEN MORGEN MORGEN MORGEN MORGEN MORGEN' dreunt een niet aflatende mantra in mijn hoofd.. Niet de meest rustgevende.
'Minder dan vierentwintig uur', doet het ook goed.
Direct gevolgd door: '36 uur onderweg, 36 uur onderweg, 36 uur onderweg'.

Angst klopt aan. Ik roep 'er is niemand thuis, sorry!'.
Maar Angst, die de domste niet is, roept 'ik hoor je toch roepen!'.
Shit. Snel verstop ik mij in een hoekje, probeer geluidloos te ademen en op te gaan in de uitstraling van een leegstaand huis.

Angst klopt weer. En weer. En weer. Hij kijkt om zich heen. 'Niet bellen, niet bellen, niet bellen' denk ik heel hard.
Hij belt. En weer. En weer. En weer.
Ikdoe de deur open want ik weet dat ik anders de heledag mijn huis niet uit kan en niet kan slapen van het geluid. Angst belt door alle soorten oordopjes enstereo-installaties heen.

Als hij goed en wel is gaan zitten en ik koffie voor hem heb gezet vraagt hij hoe het met me gaat.
'Ik..' maar voor ik goed en wel begonnen ben schiet hem blijkbaar iets te binnen want hij begint te lachen omdat hij ergens aan moet denken.Dan verteld hij een anekdote die ik al heel vaak gehoordheb en waar ik de afloop al van ken. Het is een stom verhaal.

De koffie is op en ik vraag hem vriendelijk om te vertrekken maar hij trektzijn schoenen uit en ploft neer op de bank.

Het heeft geen zin. Het heeft geen zin. Het heeft geen zin.
Hij zal niet weggaan.
Dus ik zet een kopje 'goede nachtrust' thee, ga naast hem zitten, leg mijn hoofd op zijn schouder en laat me aaien.

Reacties

Reacties

Kine

Je bent werkelijkwaar een briljant mens. Met een fantastisch brein.

En ik ga je missen!
En ik hou van je.
En ik hoop dat je gaat genieten, maar dat ga je heus wel.

Liefs!

Sacha

Voor jou wens ik heel veel geluk, succes, plezier, liefde, gezondheid en avontuur.

Voor mezelf en de andere lezers wens ik nog heel veel mooigeschreven verhalen hier.

Geniet ervan Chrisje, dappere dodo!

Liefs! x

Narhea

Lieffie, jij zit nu hoog in de lucht! Ik ben weer in Zeeland aangeland...ik blaas voor ik ga slapen een kusje het universum in, in goed vertrouwen dat hij bij jou aanbeland!

Annemiek

Dit verhaal verklaart waarom jij die dagen je telefoon niet opnam en praktisch onbereikbaar was. Maar ik heb een kaarsje aangestoken voor je vlucht en hoop dat de angst je niet in de koude schoenen is gaan zitten en dat je zo snel land in je warme thuishaven.

You can do it chick!

Je hebt nu nog geen idee wat je allemaal te wachten staat, ik ook niet. Maar ik hoop het hier snel allemaal te lezen.

Ik vind je lief en te gek,
kusje!

Eva

Wauw.
Mijn ogen trillen zonder tranen bij het lezen van de woorden die jij schreef.
Mijn wangen gloeien en mijn hart bonst ook.
Waarom?
Omdat ik jouw woorden lees en besef wat ik zelf aan het doen ben.
Omdat ik besef hoe ontzettend veel geluk wij hebben dat we zijn zoals we zijn.
Dat we continu willen ontdekken.
Willen dromen terwijl we wakker leven.
Willen opzuigen, uitwringen, uitkleden.

Ik denk aan je.
en ik ben er zeer van overtuigd dat het daar goed met je komt.

bobby

hoe bedenk je het ?
je bent echt geweldig :D

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!